Danes je akumulator nepogrešljiv del vsakdanjega življenja. A njegova zgodba se je začela pred več kot dvesto leti, ko je italijanski fizik leta 1800 predstavil prvi vir stalnega električnega toka. Sestavljen je bil iz zaporedno zloženih plošč cinka in bakra, ločenih s krpicami, namočenimi v kislino ali solno raztopino.
Ta preprosta naprava je veljala za prvi pravi akumulator oziroma baterijo, ki je znanstvenikom omogočila nove raziskave električnih pojavov. V 19. stoletju so se začeli prvi poskusi razvoja akumulatorjev, ki bi jih bilo mogoče večkrat napolniti in izprazniti. Nekje na polovici devetnajstega stoletja je francoski fizik izdelal svinčeno-kislinski akumulator, ki ga v osnovni obliki uporabljamo še danes, posebej v avtomobilski industriji. Ta izum je pomenil velik preboj, saj je omogočil shranjevanje električne energije za kasnejšo uporabo, kar je bila temeljna prednost pred enkratnimi baterijami.
Kasneje so se razvile tudi druge tehnologije: nikelj-kadmijevi akumulatorji, ki so se pojavili v začetku 20. stoletja, so bili dolga leta pomembni pri napajanju prenosnih naprav, saj so omogočali več ciklov polnjenja, a so imeli pomanjkljivosti, kot je tako imenovani spominski efekt, ter okolju škodljive sestavine. Zato so jih sčasoma nadomestile bolj okolju prijazne rešitve, uporabljene v prvih hibridnih avtomobilih in številnih elektronskih napravah. Pravi preskok pa je prinesla litij-ionska tehnologija. Takšen akumulator je lažji, zmogljivejši in ima daljšo življenjsko dobo. Danes jih najdemo v skoraj vseh prenosnih napravah, ključno pa so pomembni tudi za razvoj električnih vozil ter shranjevanje energije iz obnovljivih virov. Za zanesljivo izbiro pogosto posežemo po ponudbah specialistov, kot so Pro-bat akumulatorji, kjer je na voljo širok nabor rešitev za dom, vozila in industrijo. Pa vendar se tukaj akumulator in njegov razvoj ne zaustavlja.
Znanstveniki po vsem svetu raziskujejo nove materiale in tehnologije, ki obetajo še večjo varnost, kapaciteto in daljšo življenjsko dobo. Cilj je ustvariti akumulatorje, ki bodo cenejši, zmogljivejši in prijaznejši okolju.